Genaker

The press conference invitation which included the "hook" to lure the press, a good story.

La invitación a la rueda de prensa que incluía un "gancho" - una buena historia - para atraer a los medios.

Organising a press conference for my first customer was a big challenge.  Genaker, a professional critical communications company, based in Barcelona and a spin-off from the Nokia R+D centre in Spain, is a very successful company exporting all over the world but their brand is practically unknown. My challenge was to create a communications plan for them which would enhance their visibility enabling them to compete as a "bigger player" in the professional mobile communications sector globally.  Step one of the plan was a press conference to launch the company in society but also give news and they had some, not exactly breaking news but a start; getting a 1.3m euro EU grant for innovation having come 1st of the 2000 or so companies participating.  With just 2 weeks to organise the big day came and 7 journalists turned up, not bad for Barcelona and they were all quality media. 

Organizar una rueda de prensa para mi primer cliente fue un reto grande.  Genkaer, una empresa dedicada a las Comunicaciones Críticas profesionales con sede en Barcelona y spin-off del Centro de I+D de Nokia en España, tiene mucho éxito exportando a muchos países pero su marca es prácticamente desconocida.  Mi reto fue crear un plan de comunicación que mejoraría su visibilidad ayudándoles a competir como uno de los grandes en su sector.  El primer paso del plan fue organizar una rueda de prensa para lanzar la compañía en sociedad, vamos, su debut. Pero también había que anunciar una noticia.  Tenían una pero tampoco monumental; haber recibido un fondo de 1.3m euros de la UE por innovación habiendo sido la compañía con mayor puntuación entre las 2000 que habían participado.  Con solamente 2 semanas para organizarla, llegó el gran día.  Vinieron 7 periodistas que no está nada mal para Barcelona y la mayoría de muy buenos medios, incluyendo Agencia Efe.

Our media coverage was impressive: 30 online clippings, 8 offline clippings, 3 international clippings, 99 posts on twitter and significant increase in reach and audience on Twitter and LinkedIn. A total equivalent of 229.935 euros in EAS (equivalent advertising spend) and an audience of 19m people.  The ROI (Return of investment) was 76 times the value of Genaker's investment in the event and well worth the effort.  See just some of the clippings below.

Los resultados en medios fueron espectaculares: 30 clippings online, 8 en medios escritos, 3 internacionales, 99 publicaciones en Twitter y un incremento sustancial en “reach” y audiencia tanto en Twitter como en LinkedIn.  El valor total en EAS (equivalent advertising spend) fue de 229.935 euros con una audiencia de 19 millones de personas.  El Retorno de Inversión (ROI) fue 76 veces la inversión en el evento. Abajo, algunos de los clippings.

You can see the photos of the press conference here.

Podéis las fotos de la rueda de prensa aquí.

 

Just some of the press coverage I achieved.

Algunos clippings en prensa como resultado de la rueda de prensa que hice para Genaker.